Bylo nebylo... ✍️

 

Jak to začalo

Všechno to začalo zvědavostí, jakožto vášnivý sportovec, který neustále hledá nové vychytávky ze zahraničí, jsem si objednal pomůcku na spánek. Jenže mě napadlo něco jiného – co kdybych to zkusil při sportu? Fungovalo to překvapivě dobře a tehdy se zrodil nápad: vytvořit nosní pásky speciálně pro sportovce.

V té době to nikdo v Evropě nedělal, a tak jsem začal. Vize byla jasná: vytvořit produkt, který sportovcům pomůže k lepším výkonům a zároveň je propojí skrze stejně smýšlející komunitu.

Jmenuji se Jakub Caha a bylo mi 18 let.

Jak vznikl název Nosky

Nápad byl, ale jak to pojmenovat? Původní odborný název byl „Nosní dilatační pásky pro lepší dýchání“, ale takhle se přece nemůžeme jmenovat. Nakonec jsem zvolil něco jednoduchého: Nosky (Nos + pásky). Přiznávám, né moc kreativní, ale krátké a zapamatovatelné.

První kroky – vývoj produktu

Neměl jsem absolutně žádné ponětí, co dělám, ale prostě jsem se do toho pustil. Hledání dodavatelů, testování různých materiálů, tvoření grafiky – a protože jsem byl chudý student, musel jsem se vše naučit metodou pokus-omyl.

S kamarády jsme prošli náročným testováním, než jsme našli tu správnou kombinaci designu, materiálu a lepidla.
📌 (pro zajímavost, zde je souhrn variant, které jsme otestovali před nákupem skladů) 

První velká objednávka – skok do neznáma

Nakonec jsem si navrhl design a rozhodl se to rozjet naplno.
💸 Kčing! První objednávka na 1000 kusů byla zadána – a veškerý můj majetek byl pryč.
📌 Moje tehdejší pocity:

První sklady – realita podnikání 

O měsíc později, 30. května, zazvonil zvonek a sklady dorazily. Ten pocit byl nepopsatelný.

Byl jsem na mizině, ale zároveň jsem cítil obrovskou hrdost, radost i nervozitu. Co když to nevyjde? Uklidňoval jsem se myšlenkou, že když to neklapne, aspoň budu mít skvělý příběh do života.
📌 Zde je moje reakce na doručení prvních skladů

První objednávka – moment, který změnil všechno

Prodej jsme spustili 4 dny po doručení skladů, v pondělí ve 13:00. A pak se to stalo.
🔔 Kčing!
Mobil oznámil první objednávku. Nikdy na ten moment nezapomenu – adrenalin, radost, pocit a uvědomění, že to není jen sen, ale že to vše je možné.

Fotka první objednávky


Moje reakce na první objednávku

Takhle vypadalo expediční depo: 

První influenceři/ambassadoři

Prvními ambasadoři byli influenceři Tomáš Pala (@Tomotivuje) a Tomáš Sekera (@theuniguefit), kterým se nápad Nosek velice líbil. S oběma jsme v kontaktu dodnes. 

První veřejný trénink – budování komunity

Produkt byl na světě, objednávky začaly chodit, ale můj cíl je něco víc – vybudovat komunitu. A jak jinak, než společným během.
Oslovil jsem pár lidí, zda nechtějí podpořit myšlenku, a naplánovali jsme první veřejný trénink v Praze.
📌 Zde je video z prvního veřejného tréninku

Růst – z 19 objednávek na stovky měsíčně

Nosky každý měsíc postupně rostly. Začali jsme na 19 objednávkách za měsíc o obratu 6000 Kč. A do 5 měsíců jsme se dostali na 420 objednávek za měsíc o obratu 205 000 Kč.
Najal jsem prvního brigádníka Kubu na balení objednávek a přesunuli jsme se do garáže u mamky, která ochotně garáž vyklidila, aby Nosky měly prostor.
📌 Náš přesun do garáže

První vyprodáno – moment, kdy mi došlo, že to lidi chtějí

První vyprodáno jsme měli 4. prosince, kdy jsme nebyli vůbec připraveni na vánoční šílenství. Pamatuji si, že jsem si musel vypnout oznámení, jelikož objednávky chodili každou chvíli. 

Nosky 2. generace – velký upgrade

Jak už to na začátku bývá, Nosky 1. generace nebyly rozhodně bezchybné. Byl tam špatný materiál, lidem to při pocení nedrželo a celkový požitek nebyl ideální. Tak jsem se vrátil zpátky na začátek a po dobu 2 měsíců jsme testovali a vyvíjeli něco, co stanový nový standard. 

Zlepšili jsme:
✔ Silnější lepidlo pro lepší přilnavost
✔ Černá ocelová krabička protože je cool
✔ O 20 % lepší funkčnost

Fuckupy a překážky – nebylo to vždy růžové

Největší fuckup byly právě Nosky 2.0., kde jsem si z tlaku na čas (měli jsme vyprodáno) nezkontroloval detaily a udělaly se Nosky ve špatné velikosti, přišlo mi 1500 krabiček. Nosky 2.0. fungovaly mnohem lépe než první generace, ale nebylo to pro mě dostatečné. Zase jsme díky nim získali feedback na novinky a mohla tak vzniknout již optimalizovaná varianta Nosky 2.1. 

Konec roku 2024 – Interní práce + nový člen do rodiny! 

S příchodem zimy se do rodiny přidala Anetka, která si převzala sociální sítě a spolupráce.
Řešili jsme přesun Nosek na firmu, domlouvali spolupráce a připravovali se na rok 2025

Začátek roku 2025 - nové vize otevřeny!

Zima byla nic moc, drželi jsme se na podobných číslech již 3. měsíc a to byla známka, že děláme pořád to stejné. Tak jsme se pustili do reklam s představou, že by nás to mohlo trošku posunout. Ehm trošku?
Z obratu necelých 200 000 za měsíc jsme se po spuštění reklam dostali za 14 dní na obrat 0,5 mil. Kč.
Bylo to šílené, nestíhali jsme balit, tonery jsme měnili skoro každý den, lidi se hrnuli na web a objednávky každý den stoupali, rekordní den byl 26.2. kdy jsme dali 137 000 Kč za 24 hodin!
Naprosto šílené pro 19ti letého kluka, který nemá vůbec ponětí, co dělá.
Skončilo to koncem února, kdy jsme opět kompletně vyprodali. Stále nevěřícně jsem se koukal na čísla a uvědomoval jsem si, že tohle už není jenom malý projekt v pokojíčku u maminky, ale že tady tvoříme něco velkého, zatímco mám maturitu na krku.

🔥 Začátek jara 2025 (současnost) - ALL IN! 

Každý víkend nyní jezdíme po republice a vymetáme závody jeden po druhém. Anetka vzala volnou ruku doslovně, takže nám domluvila tolik závodů, že ke konci závodní sezóny z nás bude cítit jen benzín a spálené pneumatiky.
Vyprodání nám dalo prostor opět přijít s něčím novým, a tak jsme uvedli do prodeje Nosky 2.2. s novým revolučním lepidlem!
Uvědomil jsem si, že již musím všechno vidět ve větších číslech a odhodlal jsem se do největší investice mého života, takzvaně ALL IN!
Děkujeme za obrovskou podporu napříč celou cestou, extrémně si toho vážím a za celý tým děkuji! 

Společně s vámi dokážeme velké věci. 

 

Klinické studie